Environmentalist

Environmentalist


 

 

برندگان بهترین تصاویر زیست‌محیطی ۲۰۱۱ : 

رقابت‌های عکاسی زیست‌محیطی که توسط مؤسسه مدیریت آب و محیط‌زیست‌ برگزار می‌شود، تلاش می‌کند سطح آگاهی جامعه را نسبت به موضوعات اجتماعی و تخریب زیست‌بوم‌ها افزایش دهد.

نمایش اسلاید
 
 
بهترين عكس منتخب: بی‌خانمان

محبوبه عمیدی: در رقابت‌هاي عكاسي زيست‌محيطي كه سالانه توسط دفتر مؤسسه مديريت آب و منابع زيست‌محيطي لندن برگزار مي‌شود، عكاسان آماتور و حرفه‌اي تلاش مي‌كنند سطح آگاهي جامعه را نسبت به موضوعات محيطي و اجتماعي افزايش دهند. در رقابت‌هاي سال جاري ميلادي بيش از 10هزار عكس از 105 كشور جهان شركت داده شد كه نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. برندگان این رقابت را به انتخابنشنال‌جئوگرافیک بشناسید.

 

بهترين عكس منتخب: بي‌خانمان
اين تصوير كه برنده نهايي بهترين تصاوير زيست‌محيطي سال در بخش «كيفيت زندگي» شده، دو كودك زاغه‌نشين نپالي را در ميان زباله‌هايي نشان مي‌دهد كه منبع درآمد خانواده‌هاي بسياري هستند. چان‌كواك هانگ از هنگ‌كنگ و عكاس اين عكس مي‌گويد: «اين دو كودك با مادربزرگشان زندگي مي‌كنند. آنها هر روز در ميان زباله‌ها به دنبال چيزي براي فروش و تهيه غذا مي‌گردند. زماني كه اين عكس را گرفتم، چند روزي بود چيزي براي فروش پيدا نكرده بودند».
به گزارش يونيسف، بيش از يك سوم از 12.6ميليون كودكي كه در نپال زندگي مي‌كنند، زير خط فقر به‌سر می‌برند. آنها از سوء‌تغذيه رنج مي‌برند و به امكانات آموزشي دسترسي ندارند.

 

يكي از برندگان نهايي بخش طبيعت: پليكان‌هاي گرسنه
در اين عكس كه توسط Bence Máté عكاس شناخته‌شده مجار گرفته شده، پليكان‌هايي را مي‌بينيد كه با منقار باز شنا مي‌كنند و ماهي ها را مي‌بلعند. آنها به صورت گروهي به شكار مي‌پردازند، بيش از 6 گونه پليكان به كمك تمايز در كيسه‌اي كه شكار را در آن نگهداري مي‌كنند، شناخته مي‌شوند.

يكي از برنده نهايي بخش تغييرات آب‌و‌هوايي: پنگوئن‌ها در آتش
در اين عكس كه توسط شم كامپيون، عكاس اهل آفريقاي‌جنوبي گرفته شده، گروهي از پنگوئن‌هاي آفريقايي در ساحل خليجي ديده مي‌شوند كه در كوه‌هاي اطراف آن آتش روشن شده است.
از سال 2010 پنگوئن آفريقايي به فهرست قرمز جانداران در معرض خطر انقراض اتحاديه بين‌المللي حفاظت از محيط‌زيست IUCN راه يافته‌اند. سازمان‌هاي محلي عامل اصلي اين كاهش شديد جمعيتي را صيد صنعتي ماهي‌ها در منطقه مي‌دانند.

يكي از برندگان نهايي بخش طبيعت: شمشيربازي
در اين عكس كه توسط يك عكاس مجار گرفته شده، مرغ مگس‌سان ماده با ضربه‌اي مرغ مگس‌سان نر را مغلوب كرده است. اين گونه زيبا از مرغ مگس‌سان بومي كوهستان‌هاي جنوبي آمريكاي مركزي و نواحي شمالي آمريكاي‌جنوبي است.

يكي از برندگان نهايي طبيعت: رعد‌وبرق در آبشار كاييتور
رعد‌وبرقي كه در شب‌هنگام آبشار كاييتور را روشن كرده و توسط جيمز بروشامب، عكاس انگليسي عكاسي شده، يكي ديگر از برندگان نهايي بخش طبيعت است. ارتفاع اين آبشار كه در پارك ملي كاييتور در گينه واقع شده، 5 برابر ارتفاع آبشار نياگارا است.

يكي از برندگان نهايي جهان زير آب: معده غول‌آسا
اين عكس را داج پرين، عكاس آمريكايي در حالي از دهان باز يك نهنگ گرفته كه برای نجات از خطر خورده شدن، شناکنان فرار مي‌كرد. اين گونه از نهنگ به كمك دهان توري‌مانندش به خوبي مي‌تواند هنگام حركت در دريا، غذا را از آب پيرامون آن جدا كند.

يكي از برندگان نهايي بخش طبيعت: شكار گروهی سگ‌هاي وحشي
يك گروه از سگ‌هاي وحشي آفريقايي هنگام حمله به يك گراز وحشي توسط سوزي اشترهاوس آمريكايي عكاسي شده‌اند. اين سگ‌هاي وحشي ساكن دشت‌هاي وسيع و جنگل‌هاي تنك اطراف صحراي آفريقا نيز در معرض خطر انقراض قرار دارند.

 

يكي از برندگان نهايي بخش طبيعت: طلا و نقره
اين عكس هوايي كه رد طلايي عبور يك قايق را از پهنه آرام و نقره‌فام آب نشان مي‌دهد، توسط يك عكاس نروژي گرفته شده است.

يكي از برندگان‌هايي بخش تغييرات آب‌و‌هوايي: دهكده‌هاي گم‌شده
اين تصوير كه توسط نيل وايت گرفته شده، تخريب يك جاده ساحلي را در منطقه يورك‌شاير، انگلستان نشان مي‌دهد. وايت مي‌گويد: «اين منطقه بالاترين نرخ فرسايش ساحلي را در ميان سواحل اروپا دارد. فرسايش به طور متوسط سالي دو متر از خط ساحلي را از بين مي‌برد و روستاهاي ساحلي بسياري را تهديد مي‌كند».

 

يكي از برندگان نهايي جهان زير آب: ماهي‌خورك
اين تصوير كه توسط جو پيترزبرگر، عكاس مجار گرفته شده، ماهي‌خوركي را نشان مي‌دهد كه با شتاب به درون آب جسته تا غذايش را صيد كند. اين عكس از دريچه نگاه ماهي‌ها گرفته شده است.

منبع:http://www.khabaronline.ir/detail/180707/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com